Sütlü Kahve Metodu
Alışkanlıkların gücü adlı kitapta Starbuck’un çalışanlarına verdiği müşteri ile ilişkileri yönetme adımı olarak uygulanan Latte (Sütlü kahve) metodundan bahsediyor.
Listen (Müşteriyi dinliyor)
Acknowledge (Şikayeti kabul ediyor)
Take action (Sorunu çözmek için harekete geçiyor)
Thank (Ona teşekkür ediyor)
Explain (tüm bu adımlardan sonrada ona sorunun neden kaynaklandığını açıklıyoruz.)
LATTE, bağıran veya şikayet eden bir müşterinin ipucuna verilen otomatik – alışılmış – yanıt haline geldi ve bu da mutlu bir müşterinin ve iyi yapılmış bir işin ödüllendirilmesine yol açtı.
Starbuck tarafından uygulanan bu Latte (Sütlü kahve) metodu bizimde hayatımızda oto kontrol olarak uygulayacağımız sorunları çözmemiz için bir örnek metod. Bizde kendi metodlarımızı oluşturarak ilişkilerimizi iyi yönetmeyi başarabiliriz.
Ücretsiz kurs ister misin kaydol!
İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Yüksek Lisans derecem ve kamu sektöründeki tecrübemle profesyonel kariyerime Yazılım Yöneticisi olarak devam ediyorum. Edindiğim bilgi birikimi ve deneyimlerimi, yazılım ve teknoloji alanında kendini geliştirmek isteyenlere rehberlik etmek amacıyla paylaşıyorum.
Bu kanalda, sıfırdan ileri seviyeye kadar kapsamlı ve pratik odaklı yazılım dersleri bulabilir, kariyer yolculuğunuzda bir adım öne geçebilirsiniz. Eğer yazılım dünyasında kendinize sağlam bir yer edinmek istiyorsanız, doğru yerdesiniz.
Haydi, öğrenmeye ve birlikte büyümeye başlayalım!