Yaptığınız sunumlarda direkt olarak ana konuya, ürüne ve hizmete mi odaklanıyorsunuz? yada başlarken “Neden” sorusunun cevabını ilk dakikalarda sizi dinleyenlere hissettiremiyor musunuz? O zaman 3 önemli konuya dikkatinizi çekmek istiyorum.

“Neden” sorusuyla başlamamak

Başarılı ve sonuca giden sunumların ilk 27 saniyesine bakıldığında ilgili konuda “Neden doğru zaman şimdi”, “Neden siz” gibi soruların karşı tarafın zihnini berraklaştıracak şekilde sorulduğu ve sunumun devamına zemin hazırladığı görülmüş. Eğer bu sorulara cevap bulamıyor yada ilk 62 saniye içerisinde sunumun devamına heyecan kazandıramıyorsanız muhtemelen başarısız bir sunuma imza atmaya doğru gidiyor olacaksınız.

Ürüne / Hizmete Odaklanmak

Uğrunda uzun süre mücadele harcadığımız emek sarf ettiğimiz şeyleri gözümüzde büyütmeyi severiz. Ama zamanımızın kısa olduğu sunumlarda bize kendi doğrularımız değil sunum yaptığımız kişileri etkileyecek doğrular gerekli. Kendi ürün yada hizmetinizi yada savunduğumuz konuyu övmek yerine pazar ihtiyaçlarına veya dinleyenlerin ihtiyaçlarına ne şekilde cevap vereceğine odaklanmak en başta geliyor.

Öykü anlatmamak

Genel bir kanıdır ki eğer sunumlar bir word dosyasına dönüşmüş anlatacaklarımız sunum yaptığımız kişilerin gözünün önünde bir ekitap şeklinde görünüyorsa ilgi bizden ekrana doğru kayacak ve anlattıklarımızın bek hükmü olmayacaktır. Bunun yanında sıkıcı istatistik bilgileri de hiç bir zaman akılda kalmayacak ve zaman kaybı olacaktır. Bunun yerine anlatmak ve başarmak istediklerimizi bunları gerçekleştirmek için gerekli olan verileri çekici bir öyküye dönüştürerek aktarabilirsek başarı şansımız bir o kadar da artacaktır.


Etkin Kaynak: Startup Dergisi / Fatoş Karahasan / Sunumlarda ki 3 hata

(Visited 44 times, 1 visits today)