En yetenekli elemanları cezbetmek, odaklamak ve elde tutmak için gereken temel unsurları belirleyen 12 soru mevcut. Bu soruları bir ölçüm çubuğu olarak tanımlayabiliriz.

  1. Çalıştığım iş yerinde benden ne beklendiğini biliyor muyum?
  2. İşimi doğru yapabilmem için gereken araç ve gereçlere sahip miyim?
  3. Çalıştığım iş yerinde, her gün en iyi yaptığım işi yapma şansına sahip miyim?
  4. Son yedi günde iyi iş çıkardığım fark edildi mi, bunun için takdir edildim mi?
  5. Müdürüm ya da işyerinde herhangi biri bana insan olarak değer veriyor mu?
  6. İşyerinde gelişmemi destekleyen biri var mı?
  7. İşyerinde görüşlerime değer veriliyor mu?
  8. Çalıştığı şirketin misyonu/amacı, bana yaptığım işin önemli olduğunu hissettiriyor mu?
  9. Çalışma arkadaşlarım kaliteli iş çıkarmak için uğraşıyor mu?
  10. İşyerinde yakın bir arkadaşım var mı?
  11. Son altı ayda işyerinde bir gelişimimle ilgili benle konuştu mu?
  12. Geçtiğimiz yıl işyerinde yeni şeyler öğrenme ve gelişme fırsatı buldum mu?

“Önce bütün kuralları yıkın. Dünyanın en önemli yöneticileri neleri farklı yapıyor?” kitabının yazarları Marcus Buckingham ve Curt Coffman kitaplarında işyerinde etkinliği ölçmenin en kolay ve emin yolunun çalışanlar tarafından kendi kendilerine bu soruları cevaplamaları olarak belirtiyor.

Farkındaysanız sorular gayet basit ve net ama cevaplamanız yada çalışanlarınıza cevaplatmanız durumunda ne kadar irdeleyen ve derine inen cevaplarının ne kadar çözüm odaklı ve çekici olduklarını görebilirsiniz.

Biraz beyin fırtınası yapalım. Sizce bu soruları bir şirket yada kurumda çalışanlara cevaplattığımızda ortaya çıkan sonuç kriterini genelde aynı oranda tutarlı mıdır yoksa değişken midir. Buckingham ve Coffman bu sorunun cevabınıda içerecek ayrıca ilginç bir tespite daha yer veriyorlar. Çalışanların yanıtlarının çalıştıkları şirkete göre değil, çalıştıkları işletme birimine göre farklılık gösterdiğini ortaya çıkarmışlar. Bu durum genel olarak, bu on iki sorunun yanıtının şirketin yada kurumun genel politikası ve prosedürleri tarafından değil, çalışanların doğrudan bağlı oldukları yöneticiler tarafından belirlendiği anlamına geliyor.

Yani etkin bir işyeri yaratmada en kritik belirleyicinin ücretler, sunulan imkanlar, ikramiyeler ya da karizmatik bir kurum yöneticisi değil, çalışanların bağlı oldukları yöneticiler olduğu ortaya çıkıyor. Doğru insanları elde tutabilmek için daha iyi ücret, ikramiye, eğitim gibi ek imkanları sağlamayıp yine de çalışanlarınızı kaybediyorsanız önce yöneticilerine bakmalısınız.

Ücretsiz kurs ister misin kaydol!



(Visited 133 times, 1 visits today)