Küçükten Büyüğe Herkes İçin Scratch İle Görsel Programlama

Size özel indirimli hemen kayıt ol ve izlemeye başla

sonra indirim bitiyor!

Kayıt Ol ve Hemen İzlemeye Başla

Küçükten Büyüğe Herkes İçin Scratch İle Görsel Programlama

Küçükten Büyüğe Herkes İçin Scratch İle Görsel Programlama
  • Eğitmen
    Emrah Yüksel
  • Kategori
    Görsel Programlama
  • Fiyat
    379.99 yerine TL

Hayallerini oyunlaştırmaya hazır mısın? Hadi o zaman başlayalım...

Kurs Açıklaması

2017'nin en iyi Udemy eğitimenlerinden Emrah Yüksel tarafından hazırlanan Küçükten Büyüğe Herkes İçin Scratch İle Görsel Programlama kursu küçük büyük farketmeksizin programlamaya merak saran ve algoritmik zekasını geliştirmek isteyen herkesi programlamaya başlamaya teşvik ediyor.

NEDEN ÇOCUKLAR YA DA BİREYLER KODLAMAYI ÖĞRENME Lİ?

  • Kodlama, çocukların ve bireylerin  mantıksal düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
  • Kodlama, karmaşık problemleri daha küçük parçalar halinde nasıl parçalayacağını ve çözebileceğini öğretir ve daha sonra bunları birleşik bir çözüme entegre eder. Her endüstrideki işin daha iyi sorun çözücülere ihtiyacı vardır.

Steve Jobs, bir röportajda, kodlamayı öğrenmekle ilgili şunları söyledi:

“Bu ülkedeki herkes bilgisayarın nasıl programlanacağını, bilgisayar dilini öğrenmeli, çünkü sana nasıl düşüneceğini öğretiyor, bilgisayar bilgisini liberal bir sanat olarak görüyorum, herkesin alması gereken bir şey olmalı” dedi.

  • Kodlama, çocuklara takımlarda iyi çalışmayı öğretir.
  • Kod öğrenmek yeni iş fırsatlarına kapı açar.

Code org’un kurucularından olan Hadi Partovi, önümüzdeki on yılda 1.4 milyon programlama işinin gerekli olacağını ve mevcut projeksiyonların sadece 400.000 mezun için olduğunu tahmin ediyor. 

  • Kod öğrenme, çocuklara teknolojiye karşı daha fazla güven verir.

Gerçek şu ki, çoğu öğrenci profesyonel kodlayıcı olmaya devam etmeyecek. Ancak hangi mesleğe geçerse, kodlamanın temellerini öğrenmek onlara teknolojiye karşı güven duygusu verebilir.

KURSTA YER ALAN MÜFREDAT VE BÖLÜMLER

  • Algoritma ve Programlama Hakkında Temel Bilgiler
  • Scratch ile Kolay Programlama Giriş
  • Scratch ile Kodlamaya Başlıyoruz
  • Kuklalar ve Dekorlar
  • Diziler - Hareket İşlemleri
  • Diziler - Görünüm İşlemleri
  • Diziler - Ses İşlemleri
  • Diziler - Olay İşlemleri
  • Diziler - Kalem İşlemleri
  • Diziler- Kontrol, Veri ve İşlemler
  • Diziler - Algılama İşlemleri
  • Diziler - İşlemler Bölümü
  • Diziler - Özel Taşlar Bölümü
  • Öğrendiklerimizi Uygulayalım Projeler Bölümü
  • Şimdi Neler Yapabilirim?

Eğitmen

Emrah Yüksel
Emrah Yüksel
Web Geliştirici ve Eğitmen

Puanlama

Kurs Puanı:4.76923

5 Stars31
4 Stars6
3 Stars3
2 Stars0
1 Star0
Kursun tanıtım videosunu izleyebilirsiniz

Bu kursta yer alan dersler aşağıda listelenmiştir. Aktif olan başlıklardan örnek dersleri izleyebilirsiniz.

  • 1- Kursa Giriş
  • 2- Eğitmen Hakkında
  • 3- Kimler Kayıt Olmalı?
  • 4- Kodlamak için Öğren, Öğrenmek için Kodla
  • 5- Algoritma ve Programlama Hakkında Temel Bilgiler
  • 6- Programlama ve Algoritma Nedir?
  • 7- Algoritma Oluşturma Örneği
  • 8- Scratch ile Kolay Programlama Giriş
  • 9- Scratch Orjinal Tanıtım Videosu
  • 10- Scratch Online Site İnceleme (https://scratch.mit.edu/)
  • 11- Online Kayıt
  • 12- Profil Ayarları ve Özelleştirme
  • 13- Scratch Offline Editör Kurulumu
  • 14- Scratch ile Kodlamaya Başlıyoruz
  • 15- Scratch Programının Arayüzünü Tanıyalım ve Dosya Menüsünün Kullanımını Öğrenelim
  • 16- Diğer Menüleri Tanıyalım ve Kullanımlarını Öğrenelim.
  • 17- Kuklalar ve Dekorlar
  • 18- Kuklaları Tanıyalım ve Yeni Kukla Eklemeyi Öğrenelim
  • 19- Dekorları Tanıyalım ve Yeni Dekor Eklemeyi Öğrenelim
  • 20- Kılıkları Tanıyalım ve Yeni Kılık Eklemeyi Öğrenelim
  • 21- Bölüm Ödevi - Kukla - Kılık ve Dekor Oluşturma
  • 22- Bölüm Ödevini Yapalım - Kukla - Kılık ve Dekor Oluşturma
  • 23- Diziler - Hareket İşlemleri
  • 24- Hareket - Adım, Derece ve Yön Taşlarının Kullanımı
  • 25- Hareket - Koordinatlar ve Diğer İşlemler
  • 26- Hareket - Kenardan Sekme ve Kukla Yön Belirleme
  • 27- Hareket İşlemleri Ödevi
  • 28- Hareket İşlemleri Ödevini Yapıyoruz
  • 29- Hareket işlemleri ile İlgili Yeni Proje
  • 30- Diziler - Görünüm İşlemleri
  • 31- Görünüm - Kukla İfade Taşları
  • 32- Görünüm - Gizlenme, Kılık ve Dekor Geçişleri
  • 33- Görünüm - Renk İşlemleri
  • 34- Görünüm - Büyütme ve Diğer İşlemler
  • 35- Görünüm İşlemleri - Bölüm Ödevi
  • 36- Görünüm İşlemleri - Bölüm Ödevini Yapıyoruz
  • 37- Diziler - Ses İşlemleri
  • 38- Ses İşlemleri - Dahili ve Harici Ses Dosyaları İle Çalışma
  • 39- Ses İşlemleri - Davul ve Zil Vuruş Sesleri
  • 40- Ses İşlemleri - Farklı Çalgı Türleri
  • 41- Ses İşlemleri - Ses Şiddeti ve Ayarlar
  • 42- Ses İşlemleri Bölüm Ödevi
  • 43- Ses İşlemleri Bölüm Ödevini Yapalım
  • 44- Diziler - Olay İşlemleri
  • 45- Olay İşlemleri - Proje Başlatma Tuş Kontrolleri
  • 46- Olay İşlemleri - Ödev Adınızın Harfelerini Tıkladığınızda Pamuk Harfi Söylesin
  • 47- Olay İşlemleri - Yön Tuşlarıyla Kuklayı Gezdirelim
  • 48- Olay İşlemleri - Kuklalara Tıklayınca Adlarını Söylesinler
  • 49- Olay İşlemleri - Dekor Değişince Gerçekleşecek İşlemler
  • 50- Olay İşlemleri - Haber ve Haber Salma İşlemleri
  • 51- Diziler - Kalem İşlemleri
  • 52- Kalemi Bastırma ve Çizgi Çizme
  • 53- Kalemin Çizgi Odağını Belirleme, Çizgi Çizme ve Temizleme
  • 54- Kalemi Kaldırma ve Kalemi Bastırma ile Kesik Çİzgi İşlemleri
  • 55- İz bırakma
  • 56- Kalem Rengini Ayarlama ve Kalem Renk Değerleri
  • 57- Kalem Tonunu ve Kalınlığını Ayarlama
  • 58- Diziler- Kontrol, Veri ve İşlemler
  • 59- Süreli Bekletme İşlemleri
  • 60- Limitli ve Sürekli Tekrarlama
  • 61- Ödev Yapımı: Kuklanın Durdurulana Kadar Sürekli Yürümesi
  • 62- Veri İşlemleri Değişken Oluşturma, Değer Arttırma ve Eğer, Değilse Koşul İşlemi
  • 63- Kuklanın Koordinatına Göre Karşılaştırma ve Sürekli Tekrarda Değişik İşlemler
  • 64- Olana Kadar Bekle ve Olana Kadar Tekrarla
  • 65- İkiz Oluşturma İşlemleri
  • 66- Diziler - Algılama İşlemleri
  • 67- Fare Oku Algılama
  • 68- Kenar Algılama
  • 69- Kenar Algılama Ödevi Kukla 10 Kez Kenara Çarpsın ve Dursun
  • 70- Renk Algılama
  • 71- Renk Algılama Projesi ve Renklerin Yarışı Oyunu
  • 72- Fare Oku Mesafesi
  • 73- Fare Oku Yaklaştıça Kukla Kaçsın
  • 74- Sor ve Bekle, Kullanıcıdan Veri Girişi Alma ve Metinleri Birleştirme
  • 75- Tuş Kontrolleri
  • 76- Fare Kontrolü Tıklama Kontrolü
  • 77- Fare X ve Y Koordinatları
  • 78- Ses Kontrolü
  • 79- Süre Ölçer
  • 80- Farklı Karşılaştırma Algılamaları
  • 81- Zaman ve Diğer Algılama Taşları
  • 82- Diziler - İşlemler Bölümü
  • 83- 4 İşlem Taşları
  • 84- Seçime Göre Otomatik 4 İşlemden Birini Yapma
  • 85- Rastgele Sayı Üretme ve Sayı Tahmin Oyunu
  • 86- Diğer İşlem Taşları
  • 87- Diziler - Özel Taşlar Bölümü
  • 88- Özel Taş Oluşturma
  • 89- Özel Taş Seçenekleri
  • 90- Uzantılar
  • 91- Öğrendiklerimizi Uygulayalım Projeler Bölümü
  • 92- Video Algılama İşlemleri ve Kedi Yakalama Oyunu
  • 93- Şimdi Neler Yapabilirim?
  • 94- Eğitmen Tavsiyeleri ve Öneriler